Spirit week Dag 2 'Mainer Day'

Publicerad 2013-10-23 05:45:37 i Host family,

Som jag förutspådde tidigare förvandlades i princip hela Portland High till en jaktmark för dagen. Jag vet inte om deltagandet var högre idag än igår eller om det bara såg ut som det eftersom alla gick runt med orangea västar och kepsar. Kan någon förklara för mig igen varför man gör sig besvär att sätta på sig kamouflagekläder, som får en att likna en förmultnande lövhög, om man ändå förstör looken med lysorangea mössor? Jag menar, vi vet alla att älgar är ungefär lika smarta som de ser ut när de ragglar in i trafiken på deras taniga ben, men de måste väl ändå se skillnad på en lövhög och en neonfärgad hatt. Säkerheten först, men det här gör det lite väl säkert, för älgarna också.
 
Två frågor tar jag med mig: Är älgar färgblinda? Om Ja: Varför har man då inte orangeröda kamouflagefärgade mössor och västar, som människor men inte älgar kan se?
 
Värt att nämna är att alla inte var jägare. På min första lektion satt en röd hummer och i korridoren såg jag en skidåkare. Hon hade gått all in med skidglasögonen på och stavarna i högsta hugg. Om jag ska prata för mig själv hittade jag inga bra kläder när vi handlade i helgen, så det blev ett halvhjärtat försök till utklädnad med ett orange linne och en "plaid" skotskrutig skjorta, Winchester style.
 
Dagens personliga favoriter: Jag satt i korridoren i morse och åt helt fridfullt på min frukostmuffins när det plötsligt började låta *klops* *klops*. Jag slets ur morgonfriden och tittade upp. Där kom en okänd lärare gåendes med de otympligaste galoscher jag sett i hela mitt liv. Ungefär tolv *klops* senare, när hon passerade mig kommenterade hon faktiskt på deras höga ljudvolym, men som den svensken jag är fick jag bara ut mig ett litet ursäktande skratt. (Nej Ida, inte bra.) Fin stund var det i alla fall, mycket minnesvärd! Ja, och sedan var det ju den här killen:   
En ryggbild känns inte lika stalkaktigt, FBI kan inte identifiera folk baserat på deras hållning. Hoppas jag.
 
Idag var även dagen för vår sista regular season game. Vi spelade borta mot Biddeford som är tre plaster över oss i tabellen. Vilket skämt. Vi förlorade med 2-1 efter en tveksam straff emot oss när de blåste av vår målvakt. De spelade vårdslöst och det tvingade oss att gå in lika hårt/fult som dem eftersom vi spelade på en miniliten, miniliten (en halvmeter bredare än en footballplan och lika lång!), dålig gräsplan och hade svårt att spela oss ur alla situationer. FACK! Jag blir bara så arg av att tänka på det. Vi fick en frispark för hands bara någon meter utanför straffområdet när det var fem sekunder kvar, men de stannade inte klockan. De hade gjort det alla andra gånger eftersom de stannar tiden här istället för att köra med tillägstid, men nu hann vi inte ens lägga den. Och vi skulle fått en till frispark ca fem minuter tidigare på nästan samma plats när en tjej i deras lag armbågade en av våra tjejer i ansiktet. AAHH! nrcdmsbjkmqefndjskajkerfndcbjkmrfjedmujikm,re
+´w 
 
Djävlahelvetesfackingfack!!! Ursäkta mitt språk, men jag kan inte lugna ner mig. På grund av de här äckliga patetiska fula människorna och extermat svar domarinsats är vår slutspelsmatch nu planerad till lördag kväll. Det betyder att hela vårt lag missar homecoming. Hej American Dream, hejdå American Dream.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-10-23 12:16:52

Ta're bara lugnt !
:-)

Svar: :-)
Ida Eriksson

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-10-23 16:12:43

NO FUCKING WAY!

Det är dags att leka sjuk eller fejkskada dig så du inte kan åka med. Vad händer om du inte spelar för att du inte vill? This is not acceptable!

Svar: OMG MEN PÅ RIKTIGT! Nu fick jag veta matchen ändå blir på fredag kväll, men annars hade det farit ett seriöst förslag. Även om jag varit skadad skulle jag nog behövt att åka med laget till matchen..
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela