Spirit week Dag 1 'PJ Day'

Publicerad 2013-10-22 03:53:00 i Host family,

Don't act like I never told ya. Don't act like I never told ya
 
I femton minuter nu har jag tittat på ett tomt inlägg, och det har tagit mig ytterligare fem minuter att skriva slutet på den här meningen. Det krävdes att Spotify bytte till Kanyes Stronger för att jag skulle ta mig själv i kragen. Motivationen att skriva går upp och ner hela tiden Vågorna, Gustavsson!, speciellt när jag måste spotta ut ett inlägg varje 24 timmar. Så lite av en bergochdalbana blir det absolut men banne mig om jag ger mig under en av årets mest händelsefulla veckor för en high school elev.
 
Det går inte för sig, speciellt inte när dagen började så bra på skolbussen (Det är alla koola barn som åker bussen här och inte tvärtom. Pinkie swear typ.) att radion spelade Carry on - Fun.! Vilken flashback till Grönan när de spelade den låten live och hela publiken sjöng med. Klyschar lite nu och medger att jag saknar sommaren 2013. Aj, nu fick jag en sådan där minihjärtattack när det slog mig att det finns något mer "sommaren 2013". Inga fler minnen. För mig kommer det inte ens att finnas en Jul 2013, inte riktigt. Jag vill inte vara måsen som bajsar i ditt hår när du är 40 min från närmaste vattenklosett, men just nu känns det lika främmande som en långarmad T-rex att jag inte ska åka upp till Vemdalen under jullovet.
 
Fanta, nu skrev jag svinlångt om ingenting igen. Varför blandar jag alltid in massa konstiga djurliknelser som inte ens har något med ämnet att göra? Det enda som fattas nu är ett pirates citat. Problemet är bara att min hjärna redan har stängt ner 95% av aktiviteten, då är det inte alltid så himlans enkelt att prestera.
 
Var var vi nu då? Spirit week, så var det. Inte så mycket att säga. Det var kul, trots att jag kände mig obekväm i mina lånade pyjamasbyxor och hoddie. Inte najs outfit på mig. De flesta deltog ändå, så det var inte pinsamt eller så och det fanns mycket att distraheras av. De flesta tyckte jag hade på sig diverse pyjamasbyxor. Några hade matchande skjortor till, vissa slängde på en morgonrock över och de riktigt engagerade och vältränade (Nej, I wish) ville göra det mer realistiskt än så. Boxers och, i bästa fall, morgonrock kunde man gå förbi i korridoren.
 
De flesta från fotbollslaget sportade (Kan man säga så? Hjälp, Google vill bara sälja löparbyxor till mig!) sparkdräkt. Jag tänker inte säga onepiece eftersom de här var luddiga, hade morrhår på fötterna eller var leopardmöstrade. I vissa fall alla tre på samma gång. Alternativt så kan man göra som min Oceanology lärare som tog fel på dagarna och kom till skolan i en häxkjol som hon tvingades gå runt med hela dagen. Dock sa hon att den var väldigt bekväm och inte något skulle ha något emot att sova i.
 
Dagens personliga favoriter: En tjej hade en helfestlig babyblå "kostympyjamas" med badankor -jag har läst det här som badan-kor varje gång jag råkat titta på ordet!-  på sig och en annan var helt enkelt Ior. Det behöver knappast ytterligare förklaring. Förstaplatsen idag går dock till vem jag tror är vår skolvärd. Klockan 07:30 möttes jag i korridoren av en jäktandes kvinna med nattkläder, rosa morgonock fläktandes i fartvinden och som grädden på moset en papiljott inrullad i luggen! Hela situationen var så fint oplanerad att jag för en sekund nästan trodde att hon försovit sig och kom precis från sängen.
 
Haha, fail. Jag fick inte några bra bilder idag. Ville inte be en massa människor att strikea en pose och det kändes lite väl creeper att ta kort på någon i hens pyjamas för att lägga upp smygbilden på internet.
 
För er som är nyfikna: Nej, ni får inte se en bild på vad jag hade på mig. Jag har delat med mig av det mesta pinsamma här, men någonstans går gränsen. Jag hoppas att bli anställd någon gång i framtiden och jag är rädd att en sådan bild kan bidra till ett stort antal "Ring inte oss, vi ringer dig."

Kommentarer

Postat av: Johanna D

Publicerad 2013-10-23 15:54:09

Ida! jag önskar outfit bilder under fortsatta spirit week:en :D :D snäääääääällla!
Kram

Svar: Jag ska se vad som kan ordnas!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela