Senior Night x2

Publicerad 2013-10-19 06:46:05 i Host family,

Goda nyheter! Skadan på benet läker snabbare än förväntat. Vi håller tummarna för att jag slipper amputera något precis innan slutspelet. Det är bara ett yttepytte minilitet skrapsår som syns nu, jag kan inte ens se vart att blod kom ut ifrån.
 
Efter skype/mops-uppehållet ligger jag nu en dag efter i schemat. Eftersom jag gjorde något som förtjänar att komma upp här på bloggen igår måste jag skriva om det idag istället. Det är viktigt att jag hamnar i fas igen eftersom nästa vecka är Homecoming (waah, jag kan inte fatta att det här händer blablablabla! osv. etc.) Min plan för att återfå kontroll på kalaset igen var att vara så tråkig som möjligt hela dagen. Att lyssna på livscoacherna och utnyttja mina starka sidor. Därför slutade dagen givetvis med att det åktes till gallerian och köptes Homecoming klänningar.
 
Ser ni mitt problem? Jag vill visa er en bild men det är ju bara torsdag på bloggen och alla vet att dåliga saker händer när folk fifflar med tiden. Fråga bara Sarah Connor, eller de två Sarah Connors innan Sarah Connor i telefonboken. Äsch, se bara på The Terminator!
 
Idag/går, igdag var jag på killarnas soccer teams Senior Night och såg dem vinna med 2-0. Vi var några stycken från laget som åkte dit tidigare och gjorde posters till dem, utan roliga citat den här gången. Det var lika bra, för jag behövde tillsammans med en till tjej göra en plansch till Dan. Inget ont om denne pojke, men jag har inte ens råkat gå in i en person som heter Dan. De enda jag känner (till) i fotbollslaget är två killar som jag har lektioner med och ingen av dem är seniors. Sedan var det ju det där med Bild också, som det lilla kösbäret på toppen. Trots det hade vi det kul när vi gjorde dem och skrattade mer än bra för vårt bästa. Detta säger jag för att vi efter att vi gått ut på planen kom på att vi hade glömt, inte bara en, utan två av killarna. Snabbtänkta som som vi var rev vi snabbt isär de mindre snygga planscherna och skrev på baksidan. Väldigt diskret.
Inte idag, Sherlock. (Jag glömde ta bilder igen. Folk sprang, sparkade, frös och applåderade. Ni är smarta, ni fattar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela