Out with the old in with the New

Publicerad 2013-10-31 04:46:00 i Host family 2.0,

Efter många om och men har jag flyttat värdfamilj. Det är fortfarande inget jag kommer gå in på här och samma regler gäller fortfarande; kontakta hemmet om du är orolig. Den här gången är det i alla fall bestämt. Jag kommer inte komma tillbaka till den gamla familjen, det är inte ett alternativ. Ja har blivit flyttad till en familj i en stad ca två timmar norrut.
 
Belfast ligger vid kusten, har en pittoresk stadskärna och en befolkning på ca 6500 personer. Tycker ni det är imponerande skulle ni nog svimma om jag berättade att staden där jag går i skolan inte ens har 3000 invånare, varav ca 140 av dem går på min high school. Nej, det är nog bäst att jag inte säger något om det.
 
Istället delar jag med mig av att min värdfamilj är supersnälla! Jag har tre värdsyskon, tjejer hela bunten som alla spelar field hockey. Ungefär som innebandy, fast man blir avblåst hela tiden och klubbladet är kort och trubbigt. Det första beror kanske mest på att jag inte kan reglerna alls. Blev nästan upprörd när de passade till sig själva på in-vad-det-kallas-när-man-inte-kastar-bollen tills jag kom på att matchen var delstatsfinalen och de troligtvis visste hur man får bollen i spel på ett korrekt sätt.
 
Sådär mamma och pappa! Nu har ni något att läsa till morgonkaffet. De resterande inläggen från spiritweek och homecoming kommer snart om ni bara har lite tålamod. Oavsett faktiskt, men som jag bestämt tror jag sagt tidigare; tålamod är en brygd!
Jag har haft annat för mig än att leka fotograf, men den här gamla bilden från min telefon känns på något vis väldigt passande.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-10-31 15:09:52

Skönt att du är on-line med din svada igen....

Svar: brb, ska bara googla svada...

Man tackar så mycket!
Ida Eriksson

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-11-01 16:42:22

Herregud vad jag var orolig när du inte skrev något! Usch... Men å vad skönt att du nu äntligen har fått flytta, skål för det! *höjer tekoppen mot datorn* Hoppas allt är bra, i alla fall bättre, får prata snart :)

Svar: Juste, pepparstövel! Vi kan prata vilken dag som helst i helgen, tror jag. Så välj den som passar er bäst, om ni fortfarande kan. De har inte nämnt några planer i alla fall.. Vi har så mycket att prata om :D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela