Nu är det ny månad!

Publicerad 2013-10-02 04:00:04 i Host family,

God natt på er svenskar! Jag hoppas att ni inte läser detta, speciellt inte du mamma som borde sovit för länge sedan! Oroa dig inte, allt kommer att bli så bra så. Nattens inlägg kommer att bli långt. Klockan är nu 02:27 er tid, men det kommer ta ett bra tag innan jag skrivit ner allt jag har att säga. Igår lät jag ju en ett decennium gammal bild säga sina tusen ord istället, så nu kliar det lite i fingrarna.
 
Jag kan börja med att säga att stället vi åkte till inte var som O´Learys. Det var en sportsbar, men den var äldre och mindre high-tech, mer pittoresk helt enkelt. Jag åt mig mätt på chicken wings och spillde nästan ut min Sierra Mist. Det är som en sorts sprite, men lite "lenare" samk tycker jag. Bra betyg för den drickan. Den får mig att känna mig mer amerikansk samtidigt som jag i princip dricker sprite. #Lifehacks
Sportbaren fick mig att tänka på att jag inte varit på varken McDonalds, Burgerking, KFC eller Starbuck här i Maine. Om ni hade sagt till mig  i somras att jag efter nästan två månader inte ätit en BigMac eller sett på The Mortal Instruments på bio i USA, skulle jag ha frågat om ni behövde en hjärnröntgen eller om det inte var enklast att bara köra upp en gaffel i näsborren och vispa runt lite. 
 
Jag ser fram emot första gången på Starbucks och vilket namn jag ska välja på bägaren. Det finns så många möjligheter, så många värdiga svenkar som borde ha sitt namn på en plastbehållare! Kapten Filling, Tjorven, Leif G.W. Persson, Darin, etc. Samtidigt finns det dock något otroligt lockande med att bli elva år igen och bara säga bajs. Jag vet inte om det bara är jag och min dåliga humor, men just nu har jag svårt att komma på något roligare än att höra en amerikan säga "Passion Iced Tea, Baiiskaarv!" Det är kanske jättefel av mig, men jag bryr mig inte just nu faktiskt.
 
För att göra en smidig övergång hände något relaterat till roliga saker nu ikväll innan maten. Jag var inne på tjuvlyssnat.se och bara bläddrade lite avslappnat. Eller det var avslappnat tills jag läste ett inlägg och bara bröt ihop. Oftast när man är i andra människors närhet brukar man kunna hålla minen neutral även när elektroniken kommer med något som annars får en att dra på smilbanden. I ens svagaste stund kanske det smiter ut en liten fniss innan man kommer ihåg att det finns civiliserat folk i närheten, men oftast är man stark. Men nu kunde jag bara inte hålla det inne! Tre fniss blev det innan jag lyckades tygla mina skrattnerver. Jag satt i köket för guds skull! Det gick bara inte, efter den tredje fnissen kunde jag inte sluta le som en idiot och tvingades retirera till säkerheten av min säng tills jag återhämtat mig. Det värsta av allt är att det var det här jag skattade åt:
Jag vet. Jag har ingenting att säga i mitt försvar. Det som gjorde det för mig tror jag var att jag först inte såg något fel med det. 'Vadå? Folk är ju inte två meter långa... Oh... Never mind.' Sedan brast det bara när jag läste rubriken.
 
Nu är inlägget redan långt men jag vill ändå dela med mig lite från skolan. Under min study hall idag i hade jag inga läxor att göra så jag var mest inne på folks bloggar och dn.se för att hålla mig uppdaterad. Något som suger litegrann är att devote är blockerat (eftersom det finns i usa också tror jag) vilket gör att jag inte kan följa bland annat Sofia från skolan. Jag hade verkligen inte så mycket att göra så jag satt mest och såg fram emot lunchen. Inte lika mycket som i fredags dock, då jag som ni kanske kommer ihåg råkade skolka litegrann på grund av det. Så kan det gå. Emot slutet såg jag någon artikel om rasism i Sverige och började tänka på Jonas Hassen Khemiris brev till Beatrice Ask när polisen letade efter papperslösa i tunnelbanan. Jag läste om det och fick rysningar igen, så skickligt skrivet!
 
Det var allt, häll jag på att skriva innan jag kom på att jag har ett filmtips. Såg precis färdigt Never Back Down och dayum. DAYUM. Cam Gigandet spelar onajs biroll som vanligt. Någon kanske känner igen honom som den onde vampyren i twilight som ser lite äcklig ut. Jag tycker att twilight borde få ett pris för honom. Det krävs något extra för att göra en människa så snygg som Gigandet att se ut som en gross luffare. I den här rollen har han kort hår och vaxad tvättbräda, 5/5. En annan fin pöjk är filmens protagonist som spelas av Sean Faris. Ser lite ur som Tom Cruise, och det funkar galant på honom. Såg på imdb att han var med i Pretty Little Liars, kanske är läge att spana in årets mest hypade tv-serie på damsidan. Game of Thrones tar nog hem förstsapalten annars, och det gör ingenting för min del.
 
 
Nu ska jag sluta innan kommer igång med filmpratet, det kan bara sluta på ett sätt. Run, Forrest! Run! 03:58
 

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-10-02 22:08:50

Jag och Jenny hamnade på tjuvlyssnat en gång...

http://tjuvlyssnat.se/tjuvlyssnat/naja-det-lat-i-alla-fall-bekant/

Alltså jag älskar verkligen den sidan och helt plötsligt en dag så bara "vänta lite det här känns bekant!". Tror aldrig jag skrattat så mycket som när jag skulle ringa Jenny och berätta :D

Svar: Va?! Var det ni två? OMG Årets bästa! jag kommer skratta ända tills jag kommer hem igen :'D
Ida Eriksson

Postat av: Mamsen

Publicerad 2013-10-02 23:13:33

Hej Ida!
Skönt att jag inte behöver oroa mig :)
Nu kommer jag att sova riktigt gott i natt och lovar att inte läsa din blogg innan 6.00.
Massor av kramar!

Svar: Duktig mamma :D Massor av kramar tillbaka <3
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela