Marshwood och gelato

Publicerad 2013-10-03 06:25:00 i Fotboll, Host family,

I skolan fick vi idag besök av två killar som tagit en roadtrip från LA hela vägen till Maine för att prata om The Thirst Project. Det kom från en organisation var mål är att alla i världen ska ha tillgång till rent vatten. Jag tycker att det verkar vara ett fint projekt, de visade bilder från byar där människor måste gå flera kilometer under nästan hel dagen för att hämta smutsigt vatten som kommer att göra dem sjuka. Det var vissa riktigt hemska bilder, men de visade även en film från en by som de byggt en brunn åt. Om man donerar en viss (ganska stor) summa pengar som de kan bygga en brunn för, gör de en film åt dig från när byn har fått sin nya brunn. Den filmen vi fick se var den de hade gjort till castet för Teen Wolf som donerat en massa pengar till dem att bygga en brunn för. Jag blev så till mig av att stöta på lite Teen Wolf i skolan att jag köpte ett alldeles för stort armband för 5$, alla pengar går till att fixa rent vatten.
En som jobbar på skolan sa igår att hon såg min bild i tidningen, och hon hade rätt! Jag blev fett förvånad och tänkte att något var fel, men en lärare sätter upp alla bilder med elever från tidningen, och där var jag. Så typiskt är att det ser ut som att jag blev bortdribblad. Självklart måste fotografen välja just den bilden, som att en utbytesstudent inte har tillräckligt mycket att tänka på.
På kvällen hade vi en fotbollsmatch mot Marshwood. De ligger lite över oss i tabellen, men det var inte en omöjlig match alls. Som vanligt var folk taggade och positiva innan, men precis som förra matchen kände jag mig seg och hade en obehaglig känsla i magen. Första målet var på ett inlägg av en tjej som jag markerade, alltså jag var brecis bervid henne när hon fick in den i målet på en volley. Jag tänkte släppa ut den men täckte inte av tillräckligt, eller överhuvudtaget. GAAH! Vi förlorade med 4 eller 5 mot 0 och jag var så arg i slutet, det är olikt mig. Visst jag blir sur och tycker att allt suger ett tag, men nu var jag så frustrerad att jag ville slå någon. Jag kunde bara inte lugna ner mig. Om en tjej från det andra laget hade gjort något fult eller betett sig extra mycket som en idiot hade jag nog blivit avstängd från att spela några matcher. Nu ska jag sluta skrämma er och fokusera på att dricka mycket vatten inför nästa match istället.
 
Efter matchen åkte ungefär halva laget till The Gelato Fiasco (Jag känner för att länka mycket idag. Deal with it... Please.) och stöttade killarnas fotbollslag som fundraisade genom italiensk glass. MVG+ till dem. Jag köpte den stora bägaren och valde fem olika smaker, vilket allt tyckte var jätteroligt eftersom de flesta valde max två. Men det var samma pris eftersom man köpte bägaren och inte smakerna, plus att det var uppmuntrat att smaka på glassen innan man bestämde sig, så jag var supernöjd med min glass. Jag önskar att min mobil inte hade fått slut på batteri så att ni hade kunnat få se den för er själva, men nu får det räcka med att jag säger vad jag valde för smaker. Alla var goda, det har typ aldrig hänt mig förut. Jag brukar alltid välja någon asskev smak som jag direkt ångrar så mycket att jag inte njuter lika mycket av glassen. Eller så kommer jag på att den godaste smaken ligger längst ner och kommer att smälta innan jag hinner jobba mig ner dit och börjar äta som om jag håller på at dör och det är min sista måltid. Hursomhelst, mina smaker var: Mango, Dark Chocolate and Caramel, Caramel and Brownie Bits, Stracciatella Mint och Pomegrandade and Passion fruit Sorbet. Den sista var precis så god som ni tänker er nu, men jag kan inte riktigt välja en favorit eftersom de alla var så goda, svåra problem jag måste handskas med här i USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela