Lite saker jag vill punktera

Publicerad 2013-10-16 07:01:00 i Host family,

Tisdagen den 15 oktober i form av punktlista:
  • Kände mig stentuff i min nya ryggsäck som jag hade i skolan, inte en gnutta ångest kvar. Inte ens Timon och Pumba kunde ha spatserat lika stolt som jag genom korridorerna i morse.
  • Fick tillbaka en massa Oceanology (Det heter egentligen Ocean Science men min hjärna har bestämt sig för att på eget bevåg lägga till en auto correct. Jag har sedan länge, i torsdags för att vara exakt, beslutat mig för att ge upp kampen.) inlämningsgrejs som jag fick full pott på. Mitt resultat på första matteprovet fick jag också reda på, det var 97%. Nu låter jag jättesmart visst? Det är ju kanoners, alla tiders, hurra för underbarnet! För all del, spara inte på applåderna nu, för om ett ögonblick kommer de inte höra mer. Anledningen till att jag fick avdrag på vårt, i sanningens namn pinsamt enkla, prov var för att jag förenklade 1/√2 till 2/√2 Det är som att förenkla 1/3 till 2/3, vilken skam! Mamma. Pappa. Jag beklagar så hemskt mycket att jag vanärat vårt familjenamn.
  • Gick på fotbollsträning och hörde den fantastiska nyheten att halva vårt lag är skadat och/eller inte kommer att kunna spela i morgondagens avgörande match. Jag skulle säga att det är typiskt att det är just idag när det är som viktigast, men alla våra matcher har varit vinna eller försvinna den senaste tiden. Ingen press eller något. Det är sjukt att det faktiskt finns personer i laget, seniors, som kanske inte kommer att spela fotboll på den här nivån någonsin igen efter den här säsongen är över. Lemme tell you, that's some real american sh*t right there! Ain't no one can fake that!
  • Suttit uppe alldeles för sent och skriver fortfarande på ett inlägg tjugo i ett trots att jag har PSATs imorgon. Tänk positivt, kommer du bara ihåg ephemeral och ditt eget namn så kommer du i alla fall inte att få något negativt resultat. Man får poäng för att skriva sitt namn, på varje del. Jag antar att det beror på att man får minuspoäng för att svara fel. Hör och häpna de mäter faktiskt hur mycket man inte kan här, istället för att se till det man faktiskt klarar av! Om Johan Falk får nys om det här behöver någon ta på sig uppdaget att asap sicka en ambulans med defibrillator till Rudbecksskolan.

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-10-16 14:51:05

Hejhej! Här kommer en liten present från de Sverigebaserade mattetjejerna :)

http://www.youtube.com/watch?v=-Nvifa3rl5U

Svar: HERREGUD!!! Jag vet inte vad jag ska säga, det här är det finaste någon gjort för mig! Ni har ingen aning om vilken tajming ni har! På allvar, jag saknar er så sjukt mycket. Det gjorde nästan ont att se på filmen Ni är så sjukt härliga och jag är så tacksam för att ni inte tyckte jag var efterbliven när vi började ettan. Hur skulle jag klara mig utan er? Inte den blekaste aning.
Ida Eriksson

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-10-17 22:35:16

Åh fina alldeles lagom efterblivna kompis! Vi får ju följa dig nästan varje dag, så nu fick du hänga med oss. Jag är så himla glad att vi åt de där första tysta luncherna ihop! Saknar dig massor!

Svar: Hehe, ni måste nog hjälpa mig med matten när jag kommer tillbaka ;D EPISK video, helt oförglömlig! Vi måste skypa snart igen. Jättesnart om jag får bestämma!!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela