A letter form HQ!

Publicerad 2013-10-06 03:31:00 i Host family,

I söndags skrev jag om ett paket som skulle dyka upp nästa dag. Antingen orkade ingen läsa så långt ner i inlägget eller så glömde in bort det när jag började prata om Never Back Down, men ingen har frågat om vad som hände med mitt godis. Whut? Jag menar, det är godis. Vem kan inte relatera till att sukta efter en Gott och Blandat? Ni kanske trodde att jag gjort som jag brukar; att äta upp allt innan jag kommer ihåg att ta kort. Jag förstår, ni ville inte vara ofina. No hard feelings. (Här var det nära att ett opassande citat från Veronica Mars slank in! Dick is the shit xD
 
Idag anlände ett sent paket från Sverige med x antal frimärken och två godisar godispåsar godisgrejer godissaker. Vad heter det? Säger jag godsaker låter det som jag fått ett kanderat äpple och polkagrisar. En kexchoklad och en gott och blandat påse, helt enkelt. Fick även ett jättefint brev från mamsen, tack så mycket!
Före/Efter. Det smärtar mig att säga att det ätbara i denna bild is no more.
 
Om vi går vidare från dagens ros till dagens ris vaknade jag idag upp med en påminnelse från sopo matchen på högra smalbenet. Det är en stor bula, en sån där som det nästan känns som att något växer där inne. Så om ni hör talas om en Alien likande epidemi i New England om några dagar kan ni stolt säga att ni vet vem patient zero är. Sedan borde ni nog hoppa på första bästa rymdraket. Vem vet, det kanske inte blir så farligt. Man träffar tydligen massa snygga killar där uppe, i alla fall enligt 20th Century Fox. Du får bara hoppas att du är den huvudrolen som inte dör i slutet, eller är ensam kvar utan möjlighet att t sig hem. Hold up, finns det någon sådan film som inte slutat i total misär? Det kanske är bäst att du stannar kvar här nere och ser på det hela med ett Resident Evil perspektiv. Jag tror till och med att en biroll klarade sig levande genom hela två utav 6 filmer!
Jag har tröstat mig själv med att inte göra läxor och titta på true blood. Har rummet för mig själv eftersom min roomie är på en annan skolas dans (homecoming på Cheverus, tror jag) men just den här gången tänker jag ändå har hörlurar. Det finns en anledning till varför True Blood sänds på HBO, om vi säger så.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-07 19:55:59

Smakade godiset gott?
Det var en väldigt STOR bula! Hoppas den försvinner snart.
Kramar i massor!
Saknar DIG så mycket!!

Svar: Ett ord: MUMS!
Ida Eriksson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-08 04:11:12

Aj! Aj! Hoppas det har blivit bättre. Kram moster x2 :-)
O mormor
Vi tycker så mycket om dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela