It's October 3rd.

Publicerad 2013-10-04 05:24:00 i Host family,

Det har inte hänt så mycket idag, Bussiness as Usual som ingen har sagt här än. Det kommer nog, tålamod är en dygd. Eller var det ödmjukhet? Vad är ens en dygd? Du kan vara en dygd.
 
Dagen ha bestått av frukostmuffins, lite lektioner, lite fotboll, lite läxor, mycket undvikande av läxor och vattendrickande. Så fort jag kom hem insåg jag att jag måste börja ta mitt drickaproblem på allvar. Haha. Så jag har nu min vattenfalska med mig i sängen och tänker ta med den till skolan så att jag kan fylla på den i drickafontänerna där. Vi måste vända på den negativa trenden imorgon, South Portland ligger nu sist i tabellen så vi har goda chanser att få vinden att vända. Annat jag har gjort är att jag varit fräsch och tagit mig en rejäl dusch. Lite middag blev det också, med ett äpple som efterrätt. Ja, det är lite nyhetstorka hos mig idag.
Bildresultat för Notisen om den brinnande papperslappen, ur Smålands-tidningen.
 
Det enda speciella som hände var att jag missade Glee. JAG MISSADE GLEE! Cheesus, vad händer med världen? Jag visste att det var idag, men tog mig en powernap runt kl 19 och sedan stängde min hjärna av. Judas. Inte förens klockan 22:10 kom jag på vad jag gjort och var nära att göra ett inlevelsefullt återskapande av scenen när Luke Skywalker får reda på vem hans farsgubbe är. För er (Clara?) som inte vet vad jag pratar om kan ja ge en liten spoiler: Han säger något som slutar på -oooooooooooh! Sedan kom jag på att jag var så trött att jag inte orkade bli upprörd. Det går ju att titta på internet här i USA också.
 
Å andra sidan har jag lyckats jobba mig hela vägen bak till sida 37 på tjuvlyssnat. Det är en övning i självkontroll när man sitter i sitt ganska tysta study hall klassrum och läser om en tjej som på tunnelbanan får reda på att hon hört fel; det var inte hajtema de skulle klä ut sig för, det var pajtema. Så står hon där med grått smink och mohikan. Jag kan inte hantera sådant, det är inte så jag blev skapt.
 
Jag tänkte nog börja med en liten miniserie där jag tar upp saker som jag tycker är annorlunda här jämfört hur det är i Sverige. Smått och stort. Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det, men improvisation har ju aldrig gått fel. Inte om man heter Johnny Depp i alla fall. Älskar reaktionerna, Keira is having none of his shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela