Hallå där, köp blåbär?

Publicerad 2013-10-11 05:52:00 i Host family,

Ibland vet jag inte om jag borde börja inlägget med en hälsning eller bara rivstarta med en mening. Efter två månader som bloggare tänker man att jag borde löst det problemet, men det bestäms varje gång av om jag kommer på en tillräckligt snajdig öppningsline eller inte. Ett problem är också om jag kommer på en för bra början, då vill jag ju inte använda den helt tanklöst och kanske slösa bort den. Hittade t.ex. klassikern Tjena alla monsterdiggare! på Flashback som jag absolut inte vill göra några förhastade beslut med.(..)
 
Idag fick jag tillbaka lite grejer i både US History och Oceanology. Det gick faktiskt över förväntan och jag har bestämt mig för att det är skrytdags sharing time.
 
Det andra pappret från vänster ska egentligen var hundra, min lärare glömde att hon godkänt några uppgifter förra veckan. På de två andra proven ska det också läggas till en poäng, som jag skrivit dit i blyerts.
 
Det näst högersta provet gick så himla bra, jag kunde allting!( Det känns dock mest som tur när jag råkat anteckna rätt saker som kommer på provet.) Fyra minuspoäng var för att jag markerat en fråga som jag skulle komma tillbaka till för att kanske ändra, och det gjorde jag också, till rätt svar. Problemet var bara att jag markerat frågan över den jag egentligen skulle ändra. Det betyder att jag fortfarande hade fel svar på fråga 5 och ändrade till fel svar på fråga 4. Ajaj. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg att jag svarat att New Amsterdam bytte namn till Long Island istället för New York. Ångest, svidande ångest (som lindrades av att vi började att titta på Den siste Mohikanen).
 
Efter spanskan, där vi nu börjat med preteritum som jag gick igenom förra året, var det som vanligt bara att skynda ut för att träffa några fotbollstjejer. Vi tränger in oss typ 12,5 personer i en av våra kapteners stora bil och åker till träningen. Det har tagit några dagar men nu har jag äntligen lyckats fixa bild på skillnaden mellan högt och lågt vatten i viken bredvid vår usla gräsplan.
Tidvattnet verkar inte följa några speciella tider utan går bara in och ut som det behagar. När det varit lågt några träningar och sedan plötsligt är upp till stenarna känns det alltid som att det kommer bli översvämning eller något. Jag litar inte riktigt på det här vattnet. Jag menar, kan det komma upp till kanten vartenda dag skulle det säkert komma mycket högre om det bara satte manken till. Folk säger ju alltid att man kan mycket mer än man själv tror.

Kommentarer

Postat av: Mamsen

Publicerad 2013-10-11 13:30:00

Grattis!!!!
Vilka resultat, det måste kännas kul efter allt slit med läxorna.
Trist att du ändrade på fel fråga, men du vet ju att du hade rätt :)

Papsen och jag har precis mastat av båten. Vi gick upp 5.30, åkte till båten 6.00, Mats la ut 7:30. Vid 10 åkte jag upp i luften, sen åkte masten ner, hamnade nästan på fördäcket på en blå First, ägaren satt på båten och pratade i telefon, han var dock förvarnad och uppmanad att inte lägga sig för nära. Nu väntar jag på att Mats ska komma till Edsviken så att vi kan lyfta av den 18 meter långa tingesten :(
Ska ringa idag.
Puss & kram från oss 3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela