Bytt är bytt, kommer aldrig igen!

Publicerad 2013-10-09 06:18:00 i Host family,

Du har rätt pappa. Jag är lika förvånad som du, men den här gången jag håller med dig. Psykologi är bara en massa flum. Det kan säkert vara användbart någon gång i livet och jag vågar satsa pengar på att det har hjälpt många människor, men det ändrar inte fakta. I grund och botten är det bara en massa pretentiösa termer och touchy-feely övningar. Men bara den här gången pappa..
 
Så jag gjorde det enda rätta och gick till studievägledarna, sa de magiska orden (I'm an exchange student) och vips så hade jag en lapp som bara måste signeras av läraren och en vårdnadshavare. Kopplen är inte så långa här som ni kanske har märkt. Hursomhelst är jag fri efter en snabb John Hancock av Mr. Johnson, borde gå okej om jag bara kommer ihåg fyra små ord, se ovan. Se vad smidigt jag fick in lite amerikansk kultur i den meningen! Jag lärde mig att (och varför) man säger så på min prep course som hade en Crash Course US History/Government. Sedan hände den där grejen när man precis lärt sig ett ord/uttryck och sedan hör det överallt. Första dagarna här i Maine sa någon av mina värdföräldrar det och jag fick nästan bita mig i tummen för att inte dela med mig av min tillsynes oförklarliga upphetsning.
Jag har ingen bild på något psykologi, så här får ni en bild på min lunchbagel och min frukostyoghurt. Förresten kan ju allt vara psykologiska bilder enligt Mr. Johnsson. It is not the spoon that bends, it is only yourself.
 
Annars har inget hänt förutom att jag kom på att jag glömde göra Spanskaläxan och att alla juniors gick på ett SAT-möte. Där fick vi ett häfte som vi kunde använda för att repetera och så berättade de att vi ska göra ett övningsprov nästa vecka någon gång. Det verkar vara deras motsvarighet till Högskoleprovet med skillnaden att deras högsta är 2400 jämfört med vårt 2,0. Det är USA det, ska alltid vara värst. Jag tycker det verkar ganska svårt, speciellt i en pressad situation, men inte omöjligt ändå. Matten tror jag att jag kan ha en liten chans med om de inte använder för komplicerat språk. På tal om språk såg jag en sida med "sätt in rätt super komplicerat ord i meningen" och tänkte för mig själv att jag borde börja göra som Scott i Teen Wolf när han pluggade inför the SATs med dagens ord. Ödets ironi, men sedan for blicken till nästa fråga och..
Damn, kan vara det bästa som har hänt på hela den här resan. Men jag börjar nästan misstänka att en viss person *host*Sara*host* inte följer mitt äventyr här och då blir jag lite ledsen eftersom jag spenderat oproportionerligt mycket text åt Teen Wolf, som hon inte får läsa. Det var ju hon som tjatade så mycket om Sterrek och nu har jag tackat henne med typ tre nämnanden här på bloggen, men det gör ju ingen nytta om hon bara sitter och kollar på Teen Wolf istället för att vara inne på datorn.

Kommentarer

Postat av: unenlightened

Publicerad 2013-10-11 13:38:36

Oj va kluriga ord!
Skulle de va flyktig? ephemeral

Svar: Sounds about right!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela