Which team? WILDCATS!

Publicerad 2013-11-21 06:12:52 i Host family 2.0,

 
Fast nee, så roligt ska vi inte ha det. The Lady Vikings kör med: Team on three! Onetwothree TEAM! Jag hoppas verkligen att Lady Vikings bara är ett namn, att vi inte kallar oss det på riktigt. Säga vad man vill om USA men de har fått slut på idéer vad gäller lagnamn. Viking är hela folkgruppen, inte bara massa skäggia män. Som om det behöver förtydligas, det är så omodernt tycker jag. Vi lever faktiskt på tvåtusentalet! Vad kommer härnäst? "Hej, trevligt att träffas. Mitt namn är Ida, jag är en kvinnlig svensk."
 
Tredje dagen av basket, och jag tycker att jag blir sämre och sämre för var dag som går. Idag missade jag också alla mina skott och satte bara två av tio straffkast. Ibland/oftast känns det sämst att jag suger så hårt, men sedan kommer jag ihåg att jag bara har spelat riktig basket i fem timmar och då ger jag mig någon dag till att finslipa mina slam dunks.
 
På tal om ingenting hade en kille i min engelska klass en bokredovisning som var det intressantaste jag hör på länge. Boken heter No Easy Day: The Firsthand Account of the Mission that Killed Osama bin Laden av Mark Owen. Det är inte så svårt att gissa vad den handlar om, men det som är ganska speciellt är att författaren såg bin laden bli dödad, därav firsthand, och mycket av informationen i boken går knappt att hitta någon annan stans eftersom det var en så hemlig operation. Killen som berättade om den gav den 11/10 pch jag tycker att den låter väldigt bra, men den här killen har enlistat i armén (redan i high school) så hans åsikt kanske är lite partisk.
 
Nu inser jag att han säkert låter som en sådan där typisk lantis som går med i miltären, men sådan är han inte alls. Dagens citat går till honom, från när vi pratade om att svenska skolans eviga analysövningar gör oss smartare än amerikaner: "America is raising confident, stupid people that know how to shoot a gun." Man bara måste uppskatta deras självdistans!
Fick den här grejen på träningen idag och kände mig som en champ i fem minuter tills vi började spela och jag kom ihåg... Att jag är jag helt enkelt.
 
Något helt fantastisk är att de har en färg på insidan och en annan på utsidan, så slipper man krångla med västar hela tiden! De har säkert funnits sedan innan färg tvn, men jag visste inte det så jag tycker att det är helt revloutionerande. Varför gör ma inte så i alla sporter? Med en sådan här bra idé måste det finnas en anledning, annars startar jag ett UF företag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela