Una Carta de Casa

Publicerad 2013-11-13 05:22:38 i Host family 2.0,

I slutet av kapitel 8 i The Adventures of Huckleberry Finn säger den förrymda slaven Jim: "... en I’s rich now, come to look at it. I owns mysef, en I’s wuth eight hund’d dollars. I wisht I had de money, I wouldn’ want no mo’.” Är det inte tur för mig att mina föräldrar tycker jag är värd åtminstone de 300 kr det kostar att skicka ett paket till USA? Det går inte att sätta ett pris på sådan kärlek, höll jag på att skriva.
 
Utan Ahlgrens Bilar i nittiosex dagar försmäktade jag i detta land av inslaget godis. Nu, äntligen, kan det skådas åäö på påsarna igen. Missförstå mig rätt, Sour Patches och Swedish Fish i all sin ära, men det finns endast en sorts godis som inte har några bromsar. Det finns bara ett sätt att stoppa dem: I munnen!
Den här gången var det farsgubben som skickade. 1000^3 gånger tack och så hoppas jag hoppas att du hade en stekig farsdag!!
 
Det är och kommer förbli en av årets stora önskar-att-jag-var-där stunder när du fick dina presenter. Det var jag som påminde Karin att hon skulle fixa presenten, utifall att hon försöker vara en sneaky beaver och ta åt sig all cred. (Det gör inget att jag skriver det på bloggen eftersom det inte är i bildtexten.)
 
I ett tappert men troligtvis lönlöst försök att inte sluka allt i paketet på två minuter blankt har jag bestämt att spara det i några dagar. Just nu känns det helt okej, frukt är ju också godis, men med min aptit skulle det inte förvåna mig om jag vaknar imorgon och har glufsat i mig allt i sömnen.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-13 15:32:12

Jodå Karin nämde ditt namn i förbigående när jag grattades.
Ja, jag hoppas nödpaketet smakar därför att för samma belopp kan hålla en helt afrikanskt barnhem vid liv i månad...
/Peppe

Svar: Oj, ja, jo.. Du kanske ska skicka maoamsen till Ghana istället..
Ida Eriksson

Postat av: pappa

Publicerad 2013-11-14 18:15:04

För sent, dom är på väg till Filippinerna....

Svar: På riktigt?! Vad bra isåfall :D
Ida Eriksson

Postat av: mamma

Publicerad 2013-11-15 02:17:50

Fy på dig papsen, din sista kommentar var osmaklig och osann

Svar: haha, snarare på väg till hans matsäck ;D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela