Tjänare Elin, Johanna och Maria! \o/

Publicerad 2013-11-10 03:37:35 i Host family 2.0,

"Tjänare" är vad som blivit kvar av hälsningsfrasen "Er ödmjuke tjänare".
 
Vissa lördagar är sånna dagar då man vaknar klockan 12:30 och inte ens orkar byta till mjukisbyxor innan det är dag att sova igen. Sedan finns det de lördagar då man går upp kl 07:30 och hinner städa rummet, vika tvätten och uppfinna ett vaccin mot solbränna, allt innan lunch.
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska kategorisera idag; tidig revelj lite efter nio men lunchen fick vänta till tre och jag gjorde inga läxor alls. Oh well, det är ju faktiskt lördag. Stackars mig som lider av lördagsgodisabstinens. Skulle inte inte bli det minsta förvånad om det var brottsligt för mig att plugga i det här tillståndet. Godis finns det så det sträcker och blir över, speciellt nu efter Halloween, men det är inte samma sak när allt har papper runt sig! Det är min nya pet peeve, att allt godis är inslaget.
 
Har mest solat, chillat och stekt hela dagen. (Med andra ord i sort sett bara flyttat mig mellan sängen och soffan.) No Regrets. Det finns över tre hundra kanaler i det här huset. Det svåra är att välja vad man vill se. Som tur är har vi inte HBO, då skulle jag ha ångest varje dag över alla program jag måste välja bort.
Idag valde jag Burlesque med Candyman Aguilera i huvudrollen. Oh Lordy, min typ av film! Sång, dans och sassy romance. Säg en dålig film som har alla tre. I dare ya, I double dare ya! I och för sig brukar nummer tre oftast räcka gott och väl för mig så länge som det finns en hunk med i rutan. Ibland känner jag mig ytlig, men sedan kommer jag ihåg att jag inte bryr mig. Tycker jag en film är bra så tycker jag att den är bra, det är inte astrofysik. Även om fysik inte är helt irrelevant...
 
Smidig som jag var missade jag början av filmen, trots att jag såg att den skulle börja tio minuter innan.. Laptopen kom snabbt fram och swefilmer fick hjälpa mig i min sprint att komma ifatt tvn. För första gången är jag glad över att de har lika mycket program som reklam i USA. Då hade jag till och med tid att pausa när Cam Gigandet (för en gångs skull inte ond biroll, amen) var extra sassy/gullig/snygg/shirtless. Varje scen alltså.

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2013-11-10 07:15:11

Crossroads har alla tre, men den suger.

Svar: Vad säger du?! Detta måste undersökas!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela