Shop 'til you drop (your phone)!

Publicerad 2013-11-29 05:45:00 i Host family 2.0,

Idag var själva Thanksgiving dagen och jag har bland annat märkt tre saker:
 
  • Jag befinner mig inte i Penn State utan i Manchester, New Hampshire. Jag hade mina misstankar redan när vi började åka, men jag förstår om mamma och pappa blir lite oroliga.
  • Folk står på fullaste allvar och köar redan nu, shoppar redan nu, eftersom Black Friday börjar efter thanksgiving.
  • Jag glömde helt bort att skriva att vi har haft SNÖ! I förrgår var det ett tunt snötäcke på gräsmattan när jag vaknade, men det försvann under dagen. Istället för att ta tillvara på julstämningen och rulla snöbollar rullade jag dock chokladbollar.
 
Det skulle vara alldeles för mycket att skriva om idag... idag, så istället får ni se vad jag shoppade på hitvägen! Nu snackar vi om kap; jag fick båda de här grejerna för under 100$ vilket är ca 650 kr.
Fleece - The North Face 29.99$
Vindjacka - The North Face 59.49$ (Happy face!)
 
Nu måste jag sova eftersom jag i äkta utbytesstudentsanda också kommer att delta i shoppping-galenskaperna om några timmar. Upp klockan fyra alltså... Med det dåliga rykte denna dag fått hoppas att jag kan säga att jag har alla tio tår och fingrar imorgon också!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-29 16:49:55

Snygga båda, kul att det blev en ljus färg också
Ska vi sätta in mer pengar?
Puss
Mamma

Svar: Jag klarade mig idag och nu kommer det nog lugna ner sig lite, så det behövs nog inte. Om jag inte har typ 100 kr förstås ;) Jag ska ta ut pengar snart, så 2000 på det kontot skulle vara bra. Tack! :D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela