Searsport District High School

Publicerad 2013-11-07 05:03:00 i Host family 2.0,

Det var allt för vädret, nu över till skolan: Som jag sagt tidigare går det under 150 elever här och de har förlorat runt 100 studenter (I storlek. Till andra skolor. Det har inte varit något massmord. Tror jag.) på 8 år. Alla verkar känna till vem jag är och vartenda en av dem har varit snälla och hjälpsamma. Speciellt när jag inte kunnat hitta till rätt klassrum, vilket är en bedrift i sig eftersom det inte ens finns 30 stycken. En våning med två korridorer men jag måste gå till Guidance för att hitta rätt..
 
 
Searsport erbjuder sporter, även om det är mycket färre än vad min gamla skola hade. Fotbollen är över nu, men de flesta verkar spela basket under vintern. Jag ska nog går på try outs i alla fall, men när jag provsköt kändes det som jag var med en basketfilm när allt går emot huvudkaraktären och hen försöker sätta straffkast, så vi får se hur det blir med det. Football verkar de inte ha alls här. Jag hörde någon prata om det idag och de sa att de hade haft ett lag för några år sedan, men det höll bara i ett år. Blev tydligen ingen placering man skryter med och hänger upp i gymasalen. 
 
Lektionerna är annorlunda, små och jag är efter i precis allting. Matten kommer bli helfestlig. Jag måste lära mig liggande-stolen för att dividera fjärdegradsfunktioner med (x-2) eller liknande. Partay. Å andra sidan tror jag att vi kommer att läsa många bra böcker i engelskan, nu håller jag på med Into the Wild. Jag tror jag lurade Karin att halvsova sig i igenom den typ 11 timmar långa filmversionen. Inte för att hon bryr sig eller läser det här. Medisterkorv!
 
När vi ändå är på ämnet skolan vill jag visa er bibliotekstoan. En likadan skylt fanns även utanför. Vad jag vill veta är historien som får dem att sätta upp inte två utan tre påminnelser att låsa dörren om sig.
 
Annat trevligt här är min matsäck, som jag nu tagit lite bilder på, och den fantastiska konst som finns på alla av skolans väggar. For realz. Det är så grandiost att det förtjänar sitt egna inlägg, vilket kommer komma upp senare i veckan.
 
För att avsluta inlägget tänker jag spela en låt av James Taylor. Min stencoola kostymrektor chillade runt i matsalen när en kille började spela musik på laptopen. Då påminde han killen om skolans regler: Bara klassisk rock får spelas i skolans matsal utan hörlurar, han fick gärna spela en låt av människan ovan. The Perks of Being a Principal.
 [James Taylor - Fire and rain]

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-07 15:09:20

Förplägnadspaket till nödlidande barn i Maine är nu på väg.
Svindyrt blev det.
Jobbar över 15 minuter i e.m. för att täcka upp kostnaden :-(

Svar: Tack så jättemycket! Det är därför du är min favoritpappa ;D
Ida Eriksson

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-11-07 23:48:34

omg DU ÄR I FORKS! For real. Det ser typ till och med ut som Forks. Just chill Ida, din vampyrpojkvän, Gunnar, kommer dyk upp när som helst!

Svar: Det har faktiskt samma feeling, med liknande ljus cafeteria och pickup trucks på skolans parkering. Jag börjar nästan tro att du har rätt! Ja, nu är det bara Gunnar med familj som saknas..
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela