SDHS Konstutställning (Del 1)

Publicerad 2013-11-11 16:05:00 i Host family 2.0,

En dag sen men lika imponerande för det; här kommer den lovade uppvisningen av Searsport District High Schools väggmålningar. Vernissagemusik på!
 [Herreys - Diggiloo diggiley]
Landsbygden kan också vara ghetto ibland.
Enkelt och stilfullt. Less is MOAR.
De gillar grejen med att ha en matchande bänk under målningen.
Kanske inte det mest estetiskt tilltalande, men uppfinningsrikt. Gillar att Sverige har fått en av hedersplatserna, troligtvis för att de har dåligt samvete att de täckte över hela Europa och Skandinavien (för att inte nämna Afrika!) med flaggor.
 
Gott om svartvit konst finns det!
Digi-loo Digi-ley, himlen öppnade sig. Det är knapp man sina ögon tror!
Det här är bara ett axplock av vad skolan har att erbjuda, men sidan laddas trögt nog som det är, jag vill inte att alla bilder ska bli små x. Nästa del kommer upp om några dagar (eller när jag inte orkar skriva så mycket).

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-11-11 19:40:52

Kultur på min ära !
Dag att ta fram målarboken igen alltså
Man häpens....
Har du fått nödpaketet ?
Har du köpt innefotbollskor ?
...undrar Farsgubben

Svar: Det blir ett Njet Kaptenski på båda. Får se hur det blir (med båda) i veckan!
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela