Baka baka kaka!

Publicerad 2013-11-27 06:14:30 i Host family 2.0,

Ett skepp kommer lastar med.. Chokladbollar!
 
Trots att jag sa att jag skulle baka igår bangade jag inte och lyckades genomföra ett svenne-bak. Det blev valijextrakt istället för vaniljsocker och florsocker istället för pärlsocker, men det gjorde absolut ingenting och blev godkänt ändå. Smarrigt sa sockerbagaren som bor i staden!
På kvällen var det dags för träning och jag tror jag nådde ett lågavttenmärke. Det börjar bli för mycket för min hjärna att hålla reda på, vi ställer upp oss i positioner och övar vad man ska göra i olika övningar, men sedan när vi spelar fattar man ingenting. Ska man använda den tredje övningen eller den åttonde vi gick igenom. Scheisse, jag vet ju inte ens om vi övade på anfall eller försvar!
 
Huvudet har som sagt börjat ge upp lite och därför tagit tid till att tänka på andra intressanta saker som Varför har man bollarna på rullbara hyllor? och varför se alla precis likadana ut?! Var det kanske Hollywood som kom på det, precis som att kyssas på bröllop, så att det skulle se snyggt ut när huvudpersonen står ensam och sjukter straffkast.. Hur kommer det sig att jag kan skriva skrivstil och lösa logaritmer men inte studsa en boll mellan benen utan att fräffa en fot? Kom igen lixom, jag borde åtminstone kunna snurra den på pekfingret.
Resten av dagen har jag fakriskt varit ganska produktiv: Spelat sällskapsspel, pratat på skype, skrivit färdigt den där engelskauppsatsen, tagit en långdusch och sist men inte minst packat inför imorgon. Fyra timmars bilresa, sedan har jag besökt fem av de förenade staterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela