Jullov - en enda lång tupplur

Publicerad 2013-12-23 06:45:50 i Host family 2.0,

Två dagar i rad nu har jag somnat innan jag hunnit skriva någonting. Båda gångerna har klockan varit runt nio och jag har lagt mig i sängen med kläderna på, första dagen i matchställ, för att samla styrka inför tvättandet och annat som behöver göras. Sedan glider moblien sakta ur handen och klockan halv fyra vaknar jag med ett ryck, lampan fortfarande på. Det är väldigt förvirrande. Inte när man vaknar, då känns det bara snopet i tre sekunder innan huvudet kraschlandar i kudden igen. För mig är det jobbigaste att jag alltid drömmer så mycket när jag sover konstigt. Det spelar inte ens någon roll om jag vaknar, kollar klockan och krånglar av mig ett par jeans, nästan alltid fortsätter drömmen när jag somnar om. Det känns bara som att jag har missat ett kapitel och kastas in i en annan spännade del av samma historia.
 
Under förra natten har jag varit i New York, hittat en lägenhet som hade en slags balansplatta på en pelare i mitten av ett 20ish våningars schakt, fått en av mina skidor delad i två på längden (och lagad med tejp), jagat bilar längs vägar en en slags flygfarkost och mycket mer knasigt som jag kommer ihåg precis så mycket av att jag vet att jag redan glömt bort det. Allt med en organisk fruktsallad av svenska vänner (och mindre bekanta), amerikanare och diverse kändisar, ibland karaktärer. Jag skulle inte satsa några pengar på det, men jag tror att Benedict Cumberbatch -Sherlock- hade ett finger med i spelet när vi svävade runt med flygfarkosten, och NY hade något med Jace att göra.
Jag glömde tyvärr att ta kort på min trasiga skida inatt, så här får ni en bild på en kattunge som en tjej i laget blev överraskad med på sin födelsedag.
 
De senaste dagarna har det inte hänt så mycket. En basketmatch som vi vann med 20 poäng, mitt knä har fortfarande inte återhämtat sig så jag är glad att jag inte fick spela. Vi hade också en team dinner med lasagne i skolan, men jag glömde såklart att ta några bilder på det. Ni får bilder på kinamat och frukt vi åt som minijulavslutning i min advisory (mentorsgrupp) istället.
Just nu är det mesta inställt eller framflyttat på grund av vädret. Vägarna är inte säkra och i princip allting stannar av. Två basketmatcher blev inställda i veckan och matchen imorgon blir det heller inget av. Inomhusfotbollen blev framflyttad för andra veckan i rad, så vi får se hur det blir med den.
 
Medan vi är fast hemma håller vi oss mest upptagna med filmer och julbak. Hur ska jag överleva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela