Julen är här! (Var är snön?)

Publicerad 2013-12-09 07:15:36 i Host family 2.0,

Så hemskt mycket plugg blev det inte, men å andra sidan gick jag inte heller på bio, så de båda väger upp varandra, tycker jag. Ungefär hundra sidor har jag läst, men utöver det har jag spelat fotbollsmatch och varit julig. Juligheterna fick kombineras med lite yatzy när min värdsyster ville ha (dubbel) revansch från gårdagens omgång.
 
Visste ni förresten att de har andra regler här borta? I deras Yahtzee är bonusen bara 35 poäng, ett och två par finns inte och kåk är alltid 25 poäng. Det är bara några av deras knasiga regler som gör allting superförvirrat. Vanligtvis är jag bra på att vara diplomatisk, som utlänning och så, men det här är bara blankt fel! Innan jag går upp i varv och börjar skriva ihop ett protestbrevs-utkast till presidenten.
 
Julegranen vår vinter, som vi pyntade idag. Om man tittar ut genom dörren till mitt rum kan man se den lysa så fint i slutet av korridoren!
Ser ni hur jag lyckades ta kort på precis där ljusslingorna skarvas. Det är jusvårt att missa nu när jag sagt det, men när jag tog bilden såg jag det inte alls.
De andra bakade sugarcookies som vi sedan dekorarade med (färdigköpt på burk- bara i Amerika) glasyr.
 
Det här var faktiskt den enda som jag dekorerade, men den blev så inte-ful att jag inte vågade göra en till. Tänk om jag råkade skriva Glad Påsk på nästa?! Nej, jag löste det istället genom att snabbt äta upp den jag redan julifierat för att sedan genast äta två till utan glasyr. Mitt svenska budskap skapade lite förvirring bland lokalbefolkningen, men hur hade det sett ut om jag behövt klämma in 14 bokstäver på mitt lilla hjärta istället för 6?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-10 08:08:08

Vad vacker gran, så tät och fint klädd, Disneygran! Ingen piff eller puff?
Jag tycker att du gjorde ett fint god jul hjärta.
/mamma

Svar: Granen har verkligen höjt julstämningen här. Det är kul att du frågar det, jag tänkte fakiskt på piff och puff när jag hängde upp julkulorna! :D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela