Hur man gör det mesta av en måndagskväll...

Publicerad 2013-12-10 04:17:26 i Host family 2.0,

Snö måste vara en av de bästa icke-uppfinningarna som världen någonsin skådat, men likt den delikata och o-så-underskattade isglassen piggelin har den ett, ibland oövekomligt jobbigt, karaktärsdrag. Den är kall. Jag vet, viking och blablabla men ibland känner man bara inte för att tappa känslen i båda lilltårna.
 
Så vad ska man då göra om en nioåring med puppyeyes ber en att leka ute i snön. Svaret är lika självklart som det är svårt att utföra. Efter mycket fundering och x antal klädnypor kan stolt presentera...
Det är en koja! Se vad fin den är! Jag är så himla imponerad av våra kojbyggarskills, det är ju ett minihus. Utan möbler eller toalett och med en soffa som golv, men ändå helt klart 4/5 toasters, tycker ni inte det? Speciellt om ni får en påminnelse hur det ser ut vanligtvis:
Hokus pokus så har man trollar fram ett slott lixom. Vi invigde det hela med att i mörkret se på ett avsnitt av Toddlers and Tiaras, och vilket knasigt program det är. Galna kvinna, du skulle ha lagat ditt ruttnande staket för de där 11000 dollarna istället för att köpa 12 miniklänningar!

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-12-10 09:02:20

Har du fått en lillasyster ?
Hoppas att du inte är lika tyrannisk mot henne som du är hemma mot oss när du väl fått din fingrar runt TV-fjärrisen.... (UNLIMITED POWER !!!)
/Pappa

Svar: Vadå tyrannisk? Jag förstår inte vad du menar. Jag är en god samarit som vägleder de som inte vet vad bra tv heter ;D
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela