Här är snön!

Publicerad 2013-12-10 03:21:00 i Host family 2.0,

Tydligen behövde jag bara fråga efter snö för att det skulle dyka upp, nu har vi äntligen fått snö som stannar kvar på marken. Det är ju så jobbigt när snön får fötter och bara går iväg.
 
I ett så snösäkert ställe som mellersta Maine är trodde jag att de skulle vara vana med lite puder vid det här laget, men icke sa nicke. Det var inga orangea saftbandare som lyste eller folk som hetsstickade lovikavantar och gömde sig i bombskydd, men hela dagen efter att det börjat togs folk ur skolan på grund av snön och alla aktiviteter, inklusive basket, blev inställda. Något att göra med att det bara gick en skolbuss tror jag.
 
Om vi hade fått fem cm snö hemma skulle det värsta som kunde hända vara om bussen blev inställd och du bestämt dig för att ta lågskorna. Aldrig i livet att det skulle vara prat om att ställa in skoldagen. Ja, från lärare i alla fall. Fascinerande hur lika, men ändå olika, vi är.
 
Jag ville vänta tills marken var helt snötäckt, men sedan blev det mörkt ock kallt (huuh!) så jag ville inte gå ut igen för att ta be bild. Det är alltså därför ni ser en reflektion av min tvättkorg från fönstret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela