Det var en gång..

Publicerad 2013-12-08 06:34:47 i Host family 2.0,

Herre vad dålig jag är på att vara smart. Visst har jag mina stunder ibland, men att inte göra något för att förminska högen med läxor på hela dagen kan inte klassas som annant än dumt. Speciellt när jag vet att jag har en fotbollsmatch och kanske till och med ett biobesök planerat inför imorgon.
 
Hela dagen har jag latat mig och legat framför skärmar. Det enda händelsefulla som hänt var att jag på morgonen bads att mata kaninerna, vilket jag inte har något emot så jag sa; javisst! När jag sedan gick ut för att ge de tre gnagarna deras föda märkte jag att det inte fanns någon bur där det tidigare stått en riktigt stor pjäs. Klockan var runt ett, men jag var nyvaken och i pyjamas, så jag snurrade runt så där förvirrat som man gör när saker bara försvinner utan att förvarna, innan jag gick in och bytte till vanliga kläder och gjorde ett nytt försök.
 
Föga förvåninande hade kaninburen inte gått tillbaka till sin vanliga plats av sig själv och jag förstod att den måste ha flyttas in från kylan. Så ledde det till att jag, under tio minuter, letade runt på alla troliga och mindre troliga ställen i huset och källaren innan jag fick inse det uppenbara: Jag hade ingen aning om var kaninerna tagit vägen. Det fanns ingen annan hemma att fråga. Jag fick vänta några timmar på att swim meetet skulle vara över innan jag skaffade mod till mig och sa precis som det var; att jag hade gjort ett uppriktigt försök till att mata kaninerna, men att det hade misslyckats eftersom jag inte kunde hitta dem. Reaktionen var bättre än förväntat, jag hade också skrattat om siuatioen var omvänd.
 
Vilken fin sagostund det blev. Hisorier är roliga, de som är bra skriver sig själva. Jag kanske skriver lite mer nu på direkten! Och för er som är intresserade, de fyrfota varelserna befann sig i garaget. Nu vet vi det.
 
Nu ska ni få höra min läxhistoria:
På engelskan ska vi under hela läsåret ha en extra bok som vi läser på sidan av undervisningen. Det är ett effetivt sätt att få folk intresserade i läsning eftersom man får välja vilken bok som helst (I princip, jag tror inte att min lärare skulle uppskatta man läste t.ex. 50 nyanser av honom.) och det enda skolrelaterade man behöver göra är att prata lite om den när man läst klart. Det som har satt mig i en lite jobbig sits är att jag inte riktigt har haft tid, eller snarare prioriterat, att läsa trots att jag skulle läsa jättemycket på lovet.
 
Resultatet har blivit att jag har sagt till min lärare (Jag hoppas verkligen att du inte hittar min blogg, men om du gör det så ber jag så hemskt mycket om ursäkt!) att jag är mycket längre fram än jag egentligen är den här veckan, så nu måste jag läsa ut hela boken under imorgon. Hundra sidor är egentligen inte så farligt, men jag har lite annat att göra också ju. Note to self: Säg inte att du bara har tjugo sidor kvar av en bok när du i verkligheten har läst tjugo sidor.
 
Jag hatar inlägg utan bilder, så här får in en augustibild tagen från mitt skolbussfönster en morgon i Portland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela