11 December - En minidokumentär

Publicerad 2013-12-12 05:39:41 i Host family 2.0,

Holy potato vad jag måste göra läxa nu. Vi fick två dagar på oss att skriva en labbrapport och jag har absolut ingen aning om vad min lärare vill att jag ska skriva om i diskussionsdelen. Jag tror jag har skrivit om det innan, men jag trodde att det skulle vara en fördel att redan ha tagit ett år av kemi. Lite hjälper det såklart, men det är fortfarande det jobbigaste ämnet tycker jag. Antingen är kemin tråkigt lätt eller efterblivet svår. Oftast svår.
 
Ni ska se att jag var duktig jag på att dokumentera dagen för en gångs skull. Inte så mycket speciellt hände, det var en vanlig dag, förutom att vi fick en ny ubytesstudent. Han är från Egypten och heter Jimmy. Det gör han nog egentligen inte, men en människa klarar bara av att bokstavera sitt namn så många gånger utan att folk fattar innan hen ger upp.
 
Första bilden för dagen - en egobild tagen i omklädningsrummet innan idrotten. Måste öva om jag vill bli ett riktit bloggproffs. Jag kanske ser lite spänd ut, men det fanns risk att någon skulle komma in vilken sekund som helst!
Innan lekinen spelar folk alltid basket, och idag råkade en kille kasta sin boll rakt på killarnas varsitylagstavla så att några av bokstäverna ramlade ner på marken. Ni kan se dem ligga där lite utspridda under tavlan. Jag tror att de bara flyttade dem till läktarna och låtsades som att det snöade.
Titta, mental floss! Jag har tittat på deras youtubevideos med John Green och visste att det var en riktig tidning också, men hade ingen aning om att den fanns i mitt lilla skolbibliotek. Ifall ni undrar är både Duck och Duct tape rätt svar.
Ai almost peed maj pants. Kan man bli starstruck av en tidning?
 
Sedan var de basket och så, och jag missade typ 15 skott i rad, på riktigt. Jag åt favoriten pulled pork och kollade litegrann på X Factor innan jag fick en saga läst för mig före läggdags. En dusch hann jag med, så nu känner jag mig fräsch och torr som en krutdurk. Och så jag har nästan byggt färdigt min giraff! (Allt i sinom tid.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela