Televisionen

Publicerad 2013-08-23 17:42:00 i Host family,

Ett ämne jag bara måste beröra här på bloggen är att jag inte sett på TV här i USA, alls. Nu borde kanske någon ringa hem till min familj och se till så att de inte har fått en kollektiv hjärtattack.
 
Det enda programmet jag ens har sneglat åt var ett program som vissa kanske hört talas om: Wheel of Fortune. Det har tydligen gått på TV sedan cirka USAs konstitution skrevs på (År 1787), och i princip hela USA tittar på det.. Under de fem minuter som jag tittade förstod jag det så att personer gissar ord, lite som hänga gubbe, fast istället för att en streckbubbe hängs kan man vinna en miljon dollar. Skriv upp mig på den leken!
 
Jag vet inte hur det blev såhär, hemma bor jag ju i TV-soffan. De har aldrig riktigt visat hur TVn fungerar och så är det en sådan där tjocktv, men det är fortfarande konstigt. Jag vet inte ens vilka kanaler de har. Tänk om jag har åkt till USA, landet där man inte måste streama Supernaural, Glee eller True Blood och så har de inte ens The CW eller HBO. Det skulle nog vara definitionen på antiklimax. Jag reser hit bara för att behöva titta på alla program på datorn, som om jag bodde i Sverige. Oh well, här slipper jag i alla fall gå upp kl tre för att hinna se dem innan skolan börjar!
 
Nu måste jag nog leta upp någon att fråga om vilka kanaler som vi har i det här huset egentligen. Toodles!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela