... och mer fotboll!

Publicerad 2013-08-23 02:03:00 i Fotboll, Host family,

Jag är så hemskt ledsen att det enda jag har att skriva om är mina tryouts, men jag gör lixom inget annat just nu. Vill ni hemskt gärna ha en lång skildring av hur jag sitter på sängen i 8 timmar med pauser för mat och en och annan tupplur (Svenskan har så konstiga ord, vadå lurig tupp?*) så får ni väl kommentera det här inlägget. För att visa hur innerlig min ursäkt är erbjuder jag er läsare denna bild på en superglad bebiskameleont:
 
Under träningen idag fick vi göra tester som att springa och göra armhävningar. Det sista testet hade dock med bollkontroll att göra, och om något av er läsare har spelat i samma lag som mig hemma känner ni nog igen övningen med tre koner där en springer runt dem och den andra passar/ kastar bollen. Så många som möjligt på en minut. (Det känns nästan som fusk, igår gjorde den där när ena springer baklänges längs planen och den andra passar/kastar bollen som uppvärmning.)
Copyright av Ida Eriksson Augusti 2013, sälj inte vidare detta mästerverk!
 
När vi gjorde armhävningar och situps, även det på en minut, gjorde i princip alla på knä och det var okej att inte gå hela vägen ner. Då tänkte jag att jag bara köttar, eftersom knähävningar inte alls är lika jobbiga som de på fötterna, jag behövde inte ens räkna själv. Trots att jag tog en tre sekunders vilopaus på slutet sa hon som räknade 62 st. Oj vad bra tänkte jag och när det var min tur att säga sa jag också 62, men då sa en tjej bredvid: "Like, is that even possible?" Först då kopplade jag på hjärnan och insåg att jag isåfall gjorde mer än en knähävning per sekund. "Yeah, shit, is that even possible?" tänkte jag, men vad jag svarade var "I dont know, I didn't count." Hon så lite skeptisk ut, så jag hoppas att hon inte skickar sin quarterback-pojkvän på mig ikväll när jag sover.
 
*Vad jag kunde hitta kan tupplur förklaras så att Tupp kommer av Topp, vilket var ett gammalsvenskt ord för kort. Alltså Kort lur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela