"LET'S GO! KICK! KILL!"

Publicerad 2013-08-20 10:35:00 i Fotboll, Host family,

Nej, det är faktiskt inte lika tufft på fotbollsträningarna som i She's the Man. Tyvärr finns det inte heller en Channing Tatum där som gör så att man drömmer sig bort och får bollen i huvudet. Ja, en boll i huvudet är inte så bra men ni fattar.
Jag kunde tagit en bild av dvd-omslaget istället. You're welcome Ladies.
 
Idag var första dagen av idrottsligt beteende för mig och väckarklockan var inställd på 06:30.
 
08:00-09:00 Styrketräning med alla freshmen och sophomores, dvs. 98or och 99or. Vi kom dit en halvtimme tidigt för att lämna in några papper och checkar. Nästan alla hade checkar! Det kändes som om vi tranporterades till en gangsterliga och jag fick flashbacks till alla filmer där folk stjäl checkar från folks hanväskor och river dem mitt i tu. Det var jobbigt på träningen, men inte så att man dog. Passet var fullt av många pinsamma övningar som innebar att man individuellt visade upp sin atletiska förmåga och koordination. Yay. Go team.
 
16:00-18:30 Första fotbollsträningen! Jag var ju som många vet svinnervös inför detta och speciellt inför att Chessa är så bra. Det visade sig dock att Chessa var bästa spelaren på hela uttagningen med ca 60 pers. Vi kickade lite innan träningen, jobbigt för mig. Vi delades in i de äldre och de yngre i början när vi skulle spela, och efter en förvirrad minut frågade jag vart jag skulle vara om jag var 17, så hamnade jag bland juniorsen och seniorsen. Gr8, tänkte jag, jag kommer att vara sämst.
 
De var dock inte superduper bra, bara okej lixom. Men det är förståeligt eftersom vissa är 99or som spelar med 96or . Det var varmt och svettigt hela träningen, hur ska jag orka två veckor av det här?
 
Extra intressanta fakta: Fotbollskor kallas cleats och västar här heter pennies. Go figure.
 

Fitzpatrick Stadium där vi hade fotbollsträningen, konstgräs och allt.

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2013-08-20 17:31:04

Jag känner att det här är ett perfekt tillfälle att säga I told you so. Jag sa ju faktiskt att det skulle gå bra med fotbollen ;)

Svar: Det har bara gått en dag, så än kan saker gå fel ;)
Ida Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela