Hello my name is..

Publicerad 2013-08-17 21:44:00 i Host family, NY, Om mig,

Ida Eriksson 17 år från Stockholm, Sverige. Hemma har jag en tvillingsyster och ett stort gult hus med en rutschkana från balkongen. Om någon frågar om fritidsintressen svarar jag fotboll, men mestadels spenderar jag min tid på TV serier och filmer.
 
 
I skrivande stund sitter jag i min säng i delstaten Maine, Amerikas Förenta Stater. Om allt går väl kommer jag att befinna mig här, på Nordamerikas östkust så långt upp det bara går innan USA blir till Kanada, tills Maj/Juni nästa år. (Min familj kommer att bo kvar hemma så alla potentiella inbrottstjuvar kan sluta läsa nu.)
 
De flesta människor brukar ju börja blogga innan de far iväg, eller åtminstone när de har kommit iväg, men jag har faktiskt varit utomlands i mer än en vecka nu. Först var jag på ett prep camp med STS som var svinigt bra om man ska åka iväg såhär. Lägret var i New York och vi bodde en dryg halvtimme från Manhattan på ett College.
Detta var vår gemensamma toalett. Alla dörrar öppnades inåt, det var så likt alla College/ High School toaletter att jag fick en flashback till Mean girls. Det var dock ont om klotter, kanske för att det inte var en High School. Jag återkommer med bilder från High School toan om några veckor! I ett senare inlägg kommer det att komma lika många bilder av denna NY veckan som om en paparazzi köpt ny kamera och blivit inlåst i en hiss med Scarlett Joansson. Ja, det kan ha hänt att jag såg en kändis, jag säger varken ja eller nej, ni måste helt enkelt vänta tills nästa del av äventyret. Okej, ett litet smakprov får ni:
 
Många undrar nog om jag har det bra och så. Som amerikaner brukar fråga "Hi, how are you?" Nu säger jag som en sassy amerikan sa på prep campen: I'm alive. Min roomie har inte kommit tillbaka från hennes resa till England än, men imorgon smäller det.
 
Det var allt för idag mina damer och herrar, kom gärna åter. Fred ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela