He elegido mis asignaturas!

Publicerad 2013-08-27 02:23:00 i Fotboll, Host family,

Det blev tidig revelj idag eftersom guidance counselor människan var där redan kl 07. Vi hade kunnat komma senare om jag inte hade haft boocamp kl 8-9, vilket jag ändå missade eftersom det tog 1,5 h att fixa allting. Som "tur" var fanns det ett pass timmen efter som jag kunde vara med på.

Jag valde alla de obligatoriska ämnena som Engelska, US History, Matte och Science. Det sinns en risk att jag har valt lite för svåra ämnen, men damen tyckte att det var bättre så, då kan jag bara flytta ner om det blir för jobbigt. Som science ämne valde jag två halvteminskurser som verkade roliga och tillvalen blev Spanska(!), International cooking, Psychology och en kurs som hette något med War (Världskrigen, Vietnamkriget m.fl.)
 
Nu blir du stolt va Pappa? ;D Efter den kursen kommer jag kanske faktisk att komma ihåg när WWI började. "Det har ju något att göra med 1919.. Slutade det då?Jaja..Jag tror att det var 1914.. eller 11.. Fast det kanske var när Titanic sjönk? Inte? Jaha, jo, de hade ju faktiskt 100års jubileum förra året..." Sharing is caring people, no hate. Jag är väldigt nöjd med mina val, men kom precis på att jag inte tog med min grafräknare. Darn it, man kanske kan få låna en från skolan.
 
Under träningen fick vi veta vilket lag vi kommit med i. Portland High har i år tre fotbollslag för tjejer (Baseball har bara ett! Vad kommer härnäst, ingen bordsbön? Osthyvlar?!) Varsity,Junior Varsity och, resten antar jag. Jag vet inte riktigt vad det kallas. Jag lyckades komma med i Varsitylaget, det brukar Juniors och Seniors göra. Coach sa  att jag var annorlunda från hur de spelar, men också att jag låg före i bollkontroll och typ att jag spelade smart, tänkte mycket. Okej, jag måste sluta skryta nu, det känns som att jag brer på som faen varje gång jag säger vad han har sagt om mig. Men ni fattar själva att han bara säger det positiva och aldrig skulle öppna med "Okay, you suck. What the frak is wrong with you?"
Vi spelade faktiskt på gräs idag, men antingen åt en gräsand upp min mobil eller så glömde jag ta kort.
 
Det känns stabilt på fotbollsfronten dock. Jag har t.o.m. fått ett smeknamn, Sweeda! Eller Swida antar jag, eftersom det är en hybrid av Sweden och Ida, men de uttalar det Sweeda. Mycket lättare än Ida. Alla vill säga rätt, men det går i princip inte, inte om man bara pratat amerikanska hela sitt liv. Skulle bara ha sagt att det uttalas Aida från början, eller döpt om mig till Madison eller Lily istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela