'Great' ideas

Publicerad 2018-08-25 12:00:00 i Host family,

Låt aldrig sanningen komma i vägen för en bra historia.    
 
Det är tanken som räknas.  
 
Snitches get stitches. 
 
Well, you gotta' live somewhere.
 
You know how it is. New school, new babe pool. 
 
SAM: You going to sleep?

DEAN: Damn straight. Screw consciousness – that's what I say.

Good talk.

Winner Winner Chicken Dinner!

"business in the front, party in the back"

From the womb to the tomb.

No way. Yes way.

Right? Wrong!

Gr8.

Maybe baby.

Attsingen kattsingen.

Gör som älgen.

Fullt ös medvetslös. Dont stop believing. We're all in this together. The family business. So say we all.

Try not. Do or do not. There is no try.

No, I am your father.

Use the force.

Why so serious?

I'm the king of the World.

This is Sparta!

Houston we have a problem.

No problemo.

Hasta la vista, baby.

 I'll be back.

Tables are for glasses not for asses.

Bäbä vita lamm gick på restaurang.

(Om inlägget avslutas med en bild på matt bomer/50sog reference) Laters, baby.

Dr Deaton: “You might want to try a different perspective. This is just the entropy at work, and this is more the natural way of the universe, but it doesn’t necessarily mean it’s falling apart. It’s just.. changing shape.”
Scott: “For better or worse?”
Dr Deaton: “Exactly.”

Beckham said, "I would like to thank my feet, without whose mad skills I would not be here." (Om jag ramlar någon gång.)

Det där skämtet som mamma berättade om: In Sweden we dont have a president, we have a king.

Original:

Stumpor med benskyddsficka!!

Guten nacht? Snarare Guten nicht!
 
no. 0 on the jersey but no. 1 on the court Xd Bing a zero is only one number away fromm being number 1 (y)
 
Vad härlig svenskan är som kan göra så långa ord.  Flaggstångsknoppsputsare. *flashback till mellanstadiet*
 
--
 
Uppenbarelse at man kan se på tvserier på morgonen. Bra sätt att vakna!
  
Prison break, papi.  
 
The blue dinosaur.  
 
Look alikes: Tomas Franco, En tjej Mia FaF, En tjej Redmayne, Chessa låter precis som Kristen Stewart.  
 
Åka bil med amerikaner. Fösta gången kändes som åka krockbil på tivoli/apokalyptiskt John Connor style.  kod på bildörren och låser inte alltid, rutor nervevade .
 
Fick Sea Dogs bollen, från matchen den 20 Augusti.
 
Tilldela ship låtar.
 
--
 
Jag skriver alltid resultat, fy fan vad typisk mig. Fan, fan att betyg och mål och allt det där ska betyda så jävla mycket för mig. Jag vill så gärna säga att det inte finns något jag bryr mig mindre om, men det skulle vara en lögn. Mitt liv är en tävling. Jag måste alltid vara så bra som jag kan bli, och det går alltid att bli bättre. Jag bryr mig så mycket alldeles för mycket, om att det ska vara perfekt. 
 
Allt måste ha en mening, allt måste betyda något. Därför bryr jag mig om allt jag gör här i livet. Ibland ligger fokusen på detaljerna-ska det vara punkt eller inte efter den meningen, hur många minuter innan träningen ska jag ) och ibland ser jag bara ett större slutmål. De saker som egentligen inte betyder något får alldeles för mycket tid. Jag ser det så tydligt ibland, riktigt känner hur jag slösar bort vartenda sekund.
 
Det är vitt ansett att det är resan och inte slutdestinationen som är det viktiga. Det är osannolikt att något sannare har sagts under vår jords futtiga, obetydliga historia. Början och slut finns i ett par dagar, ibland bara några sekunder. Det finns ingen begränsning på hur länge mitten kan vara. Du kan tro att du ger dig iväg på en kort en resa, men innan du hinner blinka har hela ditt liv passerat, och där sitter du, gammal och rynkig, fortfarnade väntandes på ditt slut.
 
Är mitt liv av räknande ett slags väntande på ett slut. Den sista ihopräkningen. Jag är inte religiös, men ändå arbetar min hjärna som om alla mina ord och handlingar i slutet kommer att vägas för att ge mig tillträde till det goda efterlivet. Även om det skulle vara så är det inget sätt att leva, så vaför kan jag inte bara sluta. Sluta bry mig så jävla mycket. Sluta bry mig om fel saker hela tiden. Sluta bry mig alls. Nej, där ligger problemet.
 
Med alla mina rädslor kring den här interna debatten finns det inget som skrämmer mig mer än att ge upp. Låta mig själv gå och säga fuck it till allting. Jag spenderar säkert 8 timmar per dag framför en skärm -appropå att felprioritera- och har tittat min beskärda del på filmer. Av alla karaktärer det finns i filmer kan jag inte säga en som är sorgligare än de som slutat bry sig. Inte ens Hollywood kan få dem att verka glamourösa, bara ensamma och fullständigt utan hopp.
 
Så ni ser, det är därför jag bryr mig så mycket. Förra året läste jag Clockwork Princess av Cassandra Clare och i den boken finns ett citat; "Will, who loved not wisely, but entierly and with everything he had." som stannade hos mig. I den stunden var det av en annan anledning men om loved istället hette cared skulle det vara en bra liknelse för hur jag lever mitt liv. Karaktären i boken älskade inte perfekt, men han bestämde sig ändå för att välja kärleken. Att gå miste om lite är bättre än att gå miste om allt.
 
Jag har ingen aning vad jag håller på med, men tills jag hittar ett bättre sätt kommer jag att fortsätta göra fel. Egypierna kanske hade rätt i att det finns en våg som väger dina synder, men en lite övetung viktskål är bättre än att inte ha något att väga. Vi har bara ett underbart, meningslöst liv, så om jag gör fel kommer jag bara att ångra mig om jag gör det nu.
 
"Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do." Mahatma Ghandi
--
 
Berätta en dag ur en sagas perspektiv, sätta in händelserna i Mulan eller något.
--
 
Extramaterial för er som köpt bluray utgåvan. ojoj mamsen och papsen ingen bluray i vårt hus sist jag kollade, nu måste ni nog fixa det tills jag kommer hem ;D   Amerikanska konstigheter: Duschar, Stora förpackningar (men små yoghurt), väldigt ytligt trevliga, inga påslakan, äckligt kranvatten(Barnen dricker typ bara mjölk, men det skulle jag också göra om andra alternativet var att dricka från en swimmingpool), bagels, alla har gymapåsar, alla bär med sig sakerna i ryggsäck och twostrappar, det finns drive thru av allt (pharmacy, dunkin donuts, Starbucks, bank), alla har linnen och korta shorts på sig när de tränar, egna bollar, ac alltid kallt inomhus, konstiga dörrhandtag, alla bänkar har in memoriam på sig, Hoodies klippta i kragen?, ulltofflor och mjukisar i skolan, tissues(borde vara en regel att alla lärare måste ha en tissuebox, jag har en på mitt rum)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida Eriksson

Utbytesstudent i Belfast, Maine. USAs östkust. Om några frågor skulle dyka upp är det bara att fråga på. Har jag lovat en skype-date med dig kanske det är bra om du påminner mig via ansiktsboken. Även om vi inte har pratat på föralltid och du inte tror att vi är riktiga vänner så får du ändå gärna kommentera :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela